Marketing na sociálnych sieťach

Sociálne siete, či už je to Facebook, alebo Twitter, Pokec, LinkedIn, YouTube, Flickr či Wikipedia...boli vytvorené hlavne ako nástroj na komunikáciu a zdielanie informácií. Ponúkajú možnosť publikovať a zdielať obsah tvorený užívateľmi. Toto všetko nám dáva priestor na budovanie vzťahov, distribúciu a zdielanie osahu, či už textov, fotografií, alebo videoprezentácií.


Z marketingového hľadiska nám sociálne siete ponúkajú možnosť vytvoriť profil pre komerčné účely, vytvoriť komunitu fanúšikov a operatívne informovať a o všetkych aktivitách a novinkách. Tieto informácie sa automaticky zverejnia v profiloch Vašich fanúšikov a prostredníctvom nich sa o Vás dozvedia aj ich priatelia. Z nich sa potom - ak ich Váš profil zaujme môžu stať Vaši noví fanúšikovia - a tým aj potencionálni zákazníci.


Prezentujte na svojom firemnom profile všetko, čo považujete za potrebné :

  • zaujímavé a aktualizované informácie o Vašej spoločnosti
  • oznamy, novinky, návody na použitie, referencie, recenzie
  • spotrebiteľské súťaže, prieskumy
  • fotografie a videá z prezentácií, výstav, firemných akcií, reportáže...

Sociálne siete zároveň fungujú aj ako významný reklamný kanál. Na základe pomerne presných sociodemografických parametrov môžeme vytvárať veľmi efektívne reklamné kampane.


Ako funguje reklama na Facebooku ?
Na výber máte dva typy reklamy na Facebooku:

  1. PPC reklama na FB - čiže Platba za kliknutie - platíte nie za zobrazenie reklamy, ale až za kliknutie na ňu. Tento systém funguje na princípe aukcie - kto je ochotný zaplatiť za kliknutie (rozumej návštevu propagovanej stránky) najviac, toho inzerát bude zobrazený na prvej pozícii.
  2. Platba za zobrazenie (CPM) - platíte sa za 1000 zobrazení vášho inzerátu bez ohľadu na to, či na inzerát niekto klikne alebo nie. Tento model je vhodný najmä na podporu značky, alebo produktu a zvýšenia povedomia o nich.

Samotný reklamný odkaz obsahuje NADPIS (ktorý zároveň funguje ako linka na web), ILUSTRAČNÝ OBRÁZOK (alebo banner) a KRÁTKY POPIS INZERÁTU.

Facebook automaticky pridáva ku každému inzerátu tlačidlo "Páči sa mi to", ktorým môžu užívatelia, ktorých váš inzerát zaujal, vyjadriť svoj názor.

Po kliknutí na tlačidlo "Páči sa mi to" sa informácia o tejto udalosti zobrazí v profile užívateľa. Ten následne uvidia všetci jeho priatelia.

Ak bude váš inzerát na Facebooku zaujímavý a označí ho tlačidlom veľký počet ľudí, pri priemernom počte 130 priateľov na užívateľa môžete získať dodatočnú reklamu obrých rozmerov. Možnosti ďalšieho šírenia vašej reklamy tak budú kvadratické.

V prípade záujmu o vytvorenie firemnej webovej stránky na Facebooku, alebo o vytvorenie reklamy na FB kontaktujte p. Burianovú na tel. 0948 197 179, alebo píšte na mail: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript. .

Všetky kontakty nájdete TU.